Optimisten

Om de jeugd van de dolfijnen te leren zeilen en enige afwisseling te hebben met de lelievlet, zijn we sinds 2011 in het bezit van zes Optimisten. De Optimist is een kleine zeilboot die meer dan 50 jaar geleden is ontworpen voor een jeugdzeilvereniging. Tegenwoordig is de Optimist de meest gebruikte jeugdzeilboot om in te leren zeilen. Deze éénmans zwaardboten zijn licht en reageren daardoor snel. Ze zijn eenvoudig in het gebruik en daardoor kunnen de dolfijnen als snel in hun eigen boot het water op! Ze gaan ook mee op zomerkamp, waar onder andere het omslaan geoefend wordt. Tijdens het zeilen in de optimisten dragen de dolfijnen reddingsvesten voor het geval dat ze omslaan en worden ze begeleid door de staf in een volgboot.

Onze Optimisten zijn nog niet allemaal klaar voor gebruik. Er wordt door de dolfijnenstaf hard geklust om alle optimisten vaarklaar te krijgen.