Over ons

Zeeverkennersgroep Sint Joris is een zelfstandige waterscoutinggroep uit ‘s-Hertogenbosch. Op het puntje van de Vikinghaven hebben wij ons eigen clubhuis en terrein.

Daar liggen ook ons wachtschip Makke Beer III en 7 lelievletten afgemeerd. We zeilen, roeien en wrikken op de Ertveldplas en soms ook op de Maas.

Op dit moment telt onze groep ruim 60 leden, maar we kunnen er altijd nog meer gebruiken. Ook leiding, klussers of andere mensen die hun steentje bij willen dragen zijn van harte welkom.

Dolfijnen
(8-12 Jaar)

Elke zaterdagochtend van 09:00 tot 10:30 uur maken de dolfijnen spelenderwijs kennis met het water.

Zeeverkenners
(12-18 Jaar)

Elke zaterdagochtend van 11:00 tot 14:00 uur gaan de zeeverkenners het water op om actief te ontdekken.

Loodsen
(18+)

Na de zeeverkenners kun je doorstromen naar de loodsen. Zij bepalen hun eigen programma en hebben hiervoor een eigen clubhuis en loodsenboot.

Staf & bestuur

Onze groep wordt gedraaid door vrijwilligers die zorgen voor de begeleiding van jeugdleden, materiaal en bestuur.

Geschiedenis

Onze zeeverkennersgroep is opgericht op 19 januari 1946. De groep komt voort uit de r.k. Lyceum Verkennersgroep, genaamd St Joristroep, opgericht op 28 februari 1930.

Vrienden van St. Joris

Vrienden van St. Joris zijn oud-leden die verbonden willen blijven met de groep. Eenmaal per twee jaar ontmoeten ze elkaar tijdens een leuke activiteit. Daarnaast steunen zij de groep financieel. Daarmee dragen zij bij aan het voortbestaan van de groep.